Souboj skupin

Tato pravidla upravují boj v aréně na základě zkušeností z minulých ročníků Díry a Kekelové ligy. Vlivem poměrně velkého počtu bojujících a systému boje dochází k úrazům, které mají tato pravidla za cíl minimálně omezit. Rozhodně však nejsou vyčerpávající, rozhodčí nikdy nevidí vše a všechny bojující prosíme, aby bojovali v duchu fair play a zdravého rozumu.

Vlivem adrenalinu se možná prohra může v danou chvíli zdát jako největší křivda na světě, ale myslete na to, že se po víkendu zase všichni potřebujeme vrátit v pořádku k rodinám, partnerům (případně i práci, škole) a i Vy můžete být jednou v pozici svého soupeře.


1. Základní pravidla

• Boj probíhá v aréně s pevným ohraničením (šraňky).

• Vítězem kola se stává sark, který eliminuje všechny soupeře (tzv. last man standing), viz odstavec 5.

• Vítězem se stane ten sark, který vyhraje dvě kola. 

• Souboj není časově omezen.


2. Sark

• Sark musí mít minimálně 6 členů, maximum je 8.

• Sark si zvolí kapitána, který jediný může komunikovat v případě sporných situací.


3. Povinná výstroj člena sarku

• přilba s batvatem nebo vývazem a řemínkem pod bradu

• krytí tváře, např. přilba s nánosníkem a lícnicemi nebo „klobouk“ a vysoké podbradí

• ochrana krku, např. kožený nákrčník, vycpaný límec na prošívanici

• vrstvy na krku se musí překrývat tak, aby byla vždy kryta páteř

• velmi doporučujeme ochranu kolen (např. vycpané nohavice nebo myšky) a holení

• historizující obuv s koženou / hladkou gumovou podrážkou (žádné „kanady“ ani jiné moderní boty)


4. Výzbroj

• K soubojům jsou používány pouze měkčené zbraně, není možné používat zbraně obsahující kovové části v oblasti, kterou je zasahován protivník.

Kombinace štít + jednoruční zbraň
Štít musí mít hrany obaleny surovkou, plátnem nebo provazem.
Minimální délka sečné zbraně činí 60 cm, drtivé 50 cm.
Drtivé zbraně musí být měkčeny do 1/3 délky.

Obouruční zbraň
Cepy nejsou povoleny.
Délka obouruční zbraně je minimálně 120 cm a maximálně 200 cm.
Měkčení je nutné ve 2/3 délky zbraně.
Obouruční zbraň je nutné držet po celou dobu oběma rukama, není dovoleno používat ruku bez zbraně k povalování soupeře.

V případě nejasností ohledně zbraní doporučujeme předchozí domluvu.


5. Pravidla pro boj

• Kola se účastní vždy maximálně 5 členů sarku.

• Střídání je povoleno pouze mezi koly.

• Bojovat lze pouze při splnění podmínky „plných rukou“.

• Souboj řídí šéf arény (Grad) a jeho čtyři pomocníci (Gazgradi).

• Grad posuzuje sporné momenty a konzultuje skrze kapitány stížnosti bojujících.

• Grad také provádí kontrolu zbraní před každým soubojem.

• Souboj začíná Gradovým zvoláním SHABRAK, odmávnutím a úderem gongu.

• Souboj je přerušen Gradovým pokřikem PUZGH a praporkem sudího.

• Vítězem se stává sark, který eliminuje všechny soupeře.

• K eliminaci dochází vytlačením z arény a při kontaktu třech bodů se zemí (chodidla jsou první dva body a vždy jsou uvažovány v kontaktu se zemí).

• Za třetí bod je považováno i opření se štítem o zem. Za třetí bod není považováno opření se o ležícího soupeře (to však neplatí pro ruku/štít za jeho zády).

• K eliminaci dochází v případě ztráty zbraně/štítu, takovou zbraň není možné zvedat. Zároveň není dovoleno vzít si jinou zbraň.

• V případě sporných/nepřehledných situací může být bojovník eliminován i rozhodnutím rozhodčího.

• Eliminovaný bojovník zaujme pozici, ze které je zřejmé, že se již neúčastní boje, v ideálním případě opustí arénu, smrt se nehraje.

• Kolo může být dále ukončeno za stavu bojovníků 5 vs. 1 nebo 4 vs. 1 ve prospěch sarku s vyšším počtem žijících bojovníků.


6. Pravidla pro boj na šraňkách

• Přes šraňky nesmí přesahovat žádná část těla bojovníka kromě níže uvedeného.

• Dovoleno je přidržovat se za vrchní trám šraňků pomocí paže a předloktí (tzv. kuřecí křídlo), dlaň a zbraň však musí být v aréně.

• Boj u hrazení je kontrolován rozhodčími, kteří mohou boj přerušit a nařídit odstoupení od šraňků, případně udělit varování apod.


7. Techniky

Povolené

• zásahy zbraní do těla kromě rozkroku, kolen, krku a obličeje

• navalení štítem

• skládky


Zakázané

• kopy

• údery hranou štítu

• páky

• údery neměkčenou částí zbraně (spodní část topora, hlavice meče...)

• body (mečem, tesákem...)

• tahání za helmu

• škrcení

• cílené a opakované útoky na oblast kolen

• údery pěstí


8. Karty

• Karty uděluje Grad na základě podnětu Gazgradů a vlastního uvážení.

• Karty jsou udělovány členům sarku v případě hrubého porušení pravidel, např. nesportovní chování, použití zakázaných technik apod.


ŽLUTÁ KARTA

• Žlutá karta se uděluje za nesportovní chování, záměrné, opakované či závažné porušení pravidel.

• Pokud bojovník obdrží dvě žluté karty v daném zápase, je okamžitě vyloučen z arény bez možnosti vystřídání. Vyloučení platí do konce zápasu.

• Žluté karty jsou zapisovány v průběhu turnaje, pokud jeden hráč obdrží třetí žlutou kartu, dostane zároveň kartu červenou.

ČERVENÁ KARTA

• Červená karta může být udělena za zvlášť závažné porušení pravidel, případně ignorování varování rozhodčích nebo vědomé způsobení zranění. Lze ji dostat také za nesportovní chování (např. házení výstroje).

• Člen sarku končí v celém turnaji a může být rozhodnutím soudce vystaven veřejnému opovržení a hanbě. Pokud tímto počet členů v sarku klesne pod 5, končí celý sark.

• O červené kartě nelze diskutovat.

Závazná pravidla pro boj v turnaji skupin (např. držení se šraňků, výměna zbraní, odchod bojujících apod.) budou vysvětlena před jeho začátkem (nejspíše v pátek večer). Účast kapitána na poradě je povinná. Účast ostatních členů na briefingu je možná, avšak dotazy a připomínky musí komunikovat skrze kapitána.


Částečně editováno, text vytvořila Ostravská kekelová liga.