Boj šampiónů

Tato pravidla upravují boj v aréně na základě zkušeností z minulých ročníků Díry a Kekelové ligy. Vlivem poměrně velkého počtu bojujících a systému boje dochází k úrazům, které mají tato pravidla za cíl minimálně omezit. Rozhodně však nejsou vyčerpávající, rozhodčí nikdy nevidí vše a všechny bojující prosíme, aby bojovali v duchu fair play a zdravého rozumu.

Vlivem adrenalinu se možná prohra může v danou chvíli zdát jako největší křivda na světě, ale myslete na to, že se po víkendu zase všichni potřebujeme vrátit v pořádku k rodinám, partnerům (případně i práci, škole) a i Vy můžete být jednou v pozici svého soupeře.

1. Základní pravidla

– Boj probíhá v aréně s pevným ohraničením (šraňky).

– Turnaj se skládá ze zápasů, zápas z kol. Zápas vyhraje ten, který zvítězí ve dvou kolech. Jedno kolo trvá 1 keklominutu. V případě přerušení souboje je čas zastaven (= počítán je čistý bojový čas).

– V kole zvítězí šampión, který zasadí protivníkovi více zásahů.

– Zásahy počítají počítači zásahů.

– V případě shodného počtu zásahů se souboj prodlužuje o 15 s. Pokud ani prodloužení neurčí vítěze, následuje „náhlá smrt“, tj. boj na první dobrou, tedy do prvního počítači uznaného Zásahu.


2. Povinná výstroj šampióna

Celá výstroj šampióna musí odpovídat jeho roli (jde o osobu, která se účastní výběrového turnaje nejlepších z nejlepších, není tedy možné, aby představoval průměrného trhana). Z toho plyne, že nemůže bojovat pouze v prošívanici a malinkatém kyrysu přes půl hrudníku, rozpadající se tunice a helmě, která mu evidentně nesedí.

– přilba s batvatem nebo vývazem

– krytí tváře, např. přilba s nánosníkem a lícnicemi nebo „klobouk“ a vysoké podbradí apod.

– ochrana krku, např. kožený nákrčník, vycpávaný límec na prošívanici apod. (ideálně by krk neměl být pod překrývajícími se vrstvami vidět)

– min. dvouvrstvá ochrana těla, např. prošívka a kyrys (pozor na kvalitu, rozpadající se výbava může vést ke kontumaci zápasu)

– krytí páteře, např. plechová záda nebo motorkářský páteřák

– ochrana kolen, např. vycpané nohavice nebo myšky apod.

– historizující obuv s koženou podrážkou (žádné „kanady“ ani jiné moderní boty)

– velmi doporučujeme rukavice, nátepníky a chrániče holení


3. Výzbroj šampióna

Výzbroj šampióna je na jeho uvážení. Může ji měnit mezi jednotlivými koly, vždy ji však musí mít v obou rukou.

– Výslovně jsou povoleny štíty a jednoruční zbraně odpovídající požadavkům akcí typu Bitva o Fort či bitev projektu Osudy Středozemě (apelujeme na řádné upravení hran např. surovkou či jiným ekvivalentem).

– Minimální délka pro sečnou zbraň (např. meč) je 60 cm a pro drtivou zbraň (např. palcát) 50 cm.

– Palcáty a sekery musí mít měkčení v horní 1/3 zbraně.

Doporučujeme připravit si více zbraní.

V případě zbraní nespadajících do výše popsaného (např. dvouruční meč) je doporučena předběžná konzultace s Gradem, bez jeho svolení nemůže být bojovník vpuštěn do arény.

!!! O správnosti a vhodnosti výstroje a výzbroje rozhodují před každým kolem rozhodčí !!!


4. Pravidla pro boj v aréně

– Souboj řídí šéf arény, tj. Grad.

– Grad posuzuje i sporné momenty a konzultuje stížnosti bojujících, případně nechá rozhodnout hlas lidu.

– Grad také provádí kontrolu zbraní před každým soubojem.

– Souboj začíná Gradovým zvoláním SHABRAK, odmávnutím a úderem gongu.

– Souboj je přerušen Gradovým pokřikem PUZGH a praporkem.

– Uběhnutí soubojové keklominuty (konec kola) oznámí trojitý úder gongu.

– Vítězem se stává ten, kdo soupeři zasadí více platných zásahů neboli zářezů.

– Pokud se soupeři dostanou do „klinče“, mají 3 sekundy na využití této výhody – buď vystrčí soupeře z arény, nebo ho složí na zem. Po třech sekundách „klinče“ Grad souboj přeruší, šampioni odstoupí od sebe a na příkaz Grada pokračují v boji dle pravidel.

– V případě použití zakázaných technik je boj zastaven Gradem a viník je upozorněn. Po třetím upozornění téhož šampióna dotyčný prohrává souboj.

Zářezy je také oceněno:

– Povalení protivníka na zem = 3 zářezy. Povalení soupeře musí útočník jednoznačně ustát (pravidlo tří bodů na zemi).

– Vyhození soupeře z arény = 5 zářezů.

– V případě ztráty štítu, zbraně nebo jiné části vybavení („něco“ na šampiónovi nevydrží a odpadne to, např. helma) bude souboj přerušen, ovšem pouze jedenkrát. Ztratí-li bojovník zbraň či štít podruhé, prohrál zápas. Zápas je přerušen, až když štít či zbraň dopadne na zem.

– Je povoleno jedno přerušení souboje na bojovníkovu žádost za účelem úpravy výstroje či výzbroje, např. rozmotaná ovínka.


Povolené ZÁSAHOVÉ PLOCHY

– celé tělo mimo obličeje, krku a rozkroku

Povolené KONTAKTNÍ TECHNIKY

– navalení štítem

– využití klinče, např. podkopnutí/podražení protivníka

ZAKÁZANÉ TECHNIKY

– kopy

– údery hranou štítu

– páky a jiné styly boje (kráva v magi, hospodská rvačka)

– tahání za helmu

– bodání mečem

Grad má právo předčasně ukončit souboj v případě, že je jeden ze šampiónů výrazně lepší.


Částečně editováno, text  vytvořila Ostravská kekelová liga.